Spotifyn maksulliset jaksot jumissa — mitä nyt?

Spotify-tilausongelmat

Maksullisten jaksojen julkaisu Spotifyssa alkoi lupaavasti syksyllä 2023, mutta valitettavasti tekniset ongelmat ovat varjostaneet käyttökokemusta alusta lähtien. Vaikka tilanne koskeekin yhä vain pientä osaa uusista tilaajista, ongelmat eivät vain jatku, vaan vaikuttavat jopa lisääntyneen. Useilta tilaajilta saamani palautteen mukaan kuunteluoikeus ei aina aktivoidu, vaikka tilaus on tehty ja maksu suoritettu onnistuneesti.

Viime aikoina Spotifyn kommenttikentät, sähköpostini ja Instagramin DM-laatikko ovat täyttyneet viesteistä liittyen maksullisten jaksojen kuunteluun. Yhteinen nimittäjä viesteissä on tilaajien turhautuminen.

Miten pääsen kuuntelemaan lisämaksullista sisältöä jos olen jo tilaaja?
Miten pääsen kuuntelemaan lisämaksullista sisältöä jos olen jo tilaaja?
Tilasin juuri sisällöt mutta ei toimi vaikka painaa sähköpostissa tullutta vihreää linkkiä
Tilasin juuri sisällöt mutta ei toimi vaikka painaa sähköpostissa tullutta vihreää linkkiä
Maksoin käyttöoikeuden, kuitenkaan en pääse kuuntelemaan maksullisia?
Maksoin käyttöoikeuden, kuitenkaan en pääse kuuntelemaan maksullisia?
Harmi kun maksoin ja tilasin kanavasi, niin siltikään ei kaikki jaksot ollut kuunneltavissa 😩
Harmi kun maksoin ja tilasin kanavasi, niin siltikään ei kaikki jaksot ollut kuunneltavissa 😩

Mitä ongelmalle voi tehdä?

Yksi ensimmäisistä askelista on tarkistaa vahvistussähköposti, jonka tilaaja saa maksun jälkeen. Sähköpostin yläosassa on vihreä ”Avaa Spotifyssä” -painike, jonka pitäisi linkittää tilaus ja kuunteluoikeus oikealle Spotify-tilille. Valitettavasti tämäkään ei aina toimi ja ongelman jatkuessa viimeiseksi vaihtoehdoksi jääkin ottaa yhteyttä Spotifyn asiakaspalveluun. Henkilökohtaisen kokemukseni mukaan heidän avullaan ongelmat on myös aina saatu lopulta selvitettyä. Tässä vielä linkki Spotifyn asiakaspalveluun, josta apua saa nopeasti: Spotifyn asiakaspalvelu.

Spotify-vahvistusähköposti
Ensimmäinen toimenpide kuunteluoikeuden aktivoimiseksi on klikata vahvistussähköpostin yläosassa olevaa ”Open on Spotify/Avaa Spotifyssä” -linkkiä.

Miksi ongelma ei ratkea automaattisesti?

Ongelman tarkkaa syytä Spotify ei ole vielä julkisesti kertonut, mutta kyse lienee tavasta, jolla maksulliset jaksot ja käyttäjätilit synkronoidaan keskenään. Jos siis olet kohdannut ongelmia, kannattaa kokeilla myös seuraavia toimenpiteitä:

  • Päivitä Spotify-sovellus uusimpaan versioon
  • Kirjaudu ulos/sisään ja klikkaa uudestaan vahvistussähköpostin linkkiä (Vihreä painike)
  • Varmista, että käytät tilausprosessin aikana samaa Spotify-tiliä, jolla aiot kuunnella jaksoja.
  • Tarkista roskapostikansio sähköpostistasi varmistaaksesi, ettet ole missannut vahvistusviestiä

Lopuksi

Olen todella pahoillani, että osa tilaajista on kohdannut ongelmia, ja ymmärrän täysin turhautumisenne. Itse pystyn vain tarjoamaan oljenkorsia ja toivottamaan kärsivällisyyttä ongelman ratkaisemiseksi.

Kiitos kärsivällisyydestä ja tuestanne! 🙏

Vastaa

Sähköpostiosoitettasi ei julkaista. Pakolliset kentät on merkitty *

Podimo
Podimo